Polityka zwrotów

Prawo odstąpienia od umowy w przypadku towaru nowego (zwrot)

1 . Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827; „Ustawa o Prawach Konsumenta”), konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towaru nowego, fabrycznie zapakowanego bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w pkt 9 i pkt 13 poniżej, w terminie 14 dni od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta (lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik), a w przypadku umowy, która:
obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części,
polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów.

2. Odstąpienie od umowy sprzedaży towaru następuje poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru należy przesłać wraz z produktem na adres:

PRO Dariusz Binkowski
ul. Niska 1/1
40-678 Katowice
tel. +48.502.979.222

3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży towaru, wskazanego w pkt 1 powyżej, wystarczy wysłanie produkt wraz z oświadczenia od odstąpieniu od umowy przed upływem tego terminu.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy konsument sporządza zgodnie z instrukcją zawartą w pkt 5.

5. Informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy zawarta została w załączniku nr 1 do Ustawy o prawach konsumenta.

6. W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia od umowy, zakupiony towar należy zwrócić na adres w/w, z zastrzeżeniem pkt 7 poniżej, niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

7. Jeżeli ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie go przez Klienta na adres wskazany w pkt 6 powyżej byłoby nadmiernie utrudnione, konsument jest obowiązany udostępnić towar sprzedawcy w miejscu, którym towar się znajduje.

8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru Sprzedawcy.

9. Zwracany towar i dołączone do niego akcesoria nie mogą nosić śladów używania. Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

10. Wraz ze zwracanym towarem należy odesłać dowód zakupu oraz wszystkie bezpłatne produkty i dokumenty dołączone do zwracanego towaru.

11. W przypadku odstąpienia konsumenta od umowy sprzedaży towaru, umowę tą uważa się za niezawartą. W takim przypadku sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności, w tym ceny towaru oraz poniesionych przez konsumenta kosztów dostarczenia towaru, z zastrzeżeniem pkt 13 poniżej, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 5 dni roboczych od daty otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego nadania – w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej, na konto wskazane przez konsumenta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.

12. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towaru nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy:
* której przedmiotem jest towar, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.
* przedmiotów, o których mowa w dziale VI niniejszego regulaminu.

13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu towaru w przypadku stwierdzenia, że jego stan faktyczny został naruszony przez konsumenta, który go zwraca.

Shopping Cart
Scroll to Top